2015. aug 17.

Mit vigyünk magunkkal a babás nyaralásra?

írta: PS Sziszka
Mit vigyünk magunkkal a babás nyaralásra?

Ez a bejegyzés valószínűleg az első babás utazóknak lesz érdekes, vagy azoknak, akik ritkán utaznak és kell egy kis segítség a gyors pakoláshoz. Persze a gyermek életkora és a család életritmusa sokban módosíthatja a lentieket, ezért hangsúlyozom, ez én vagyok, első 9 hónapos gyermekemmel.

Az alap ruházatoktól itt eltekintenék, ezekből napi 1-2 váltást érdemes csomagolni, ahogy öltöztetjük napközben itthon. Én vittem bőven ruhákat: kis napozó, rövidnaci, body, rugi aludni, de szinte mindig csak egy szál body-ban lézengett a gyerkőc, mert nagyon meleg volt éjjel-nappal.

Tehát a lista, amit a 9 hónapos gyermeknek érdemes volt betennem és nagyrészt jó szolgálatot tett:

  • Utazóágy, matrac és extra lepedő, esetleg rácsvédő - kisfiam kedvenc szórakozása ugyanis, hogy alvás közben elkezdi az ágy oldalát kapirgálni a kis körmével, majd ennek annyira elkezd örülni, hogy órákig képes ezzel szórakoztatni magát - és minket is.
  • Alvós állatka
  • Pléd – vékonyat és vastagat is érdemes betenni, alváshoz és a földön hempergéshez
  • Éjjeli fény
  • Légzésfigyelő – 6 hónapos kor alatt, vagy aki még intenzíven használja. Én vittem, de feleslegesen, azóta itthon sem használjuk már
  • Szúnyog ellen kis szúnyogriasztó (kimondottan babáknak van irtószermentes), esetleg kiságyra tehető szúnyogháló
  • 1 váltás meleg ruha (hosszú ujjú alsó és felső, zokni)
  • Napozós sapka
  • Strandcipő – kavicsos partra, ha már jár a baba
  • Fürdőgatyó és néhány eldobható fürdőpelus
  • Termosz és kis vödör – óriási szolgálatot tett, még ha csak 100 méterre is voltunk a szállástól. Termoszban vittem forró vizet és a sós tenger után kis vödörbe engedtem a strandon lévő zuhanyból édesvizet (ami nyilván fagypont közeli volt), összekevertük és leöblítettük a kis testét – sokkal jobban érezte magát sótlanul és nem is kellett visszarohannunk azonnal a szállásra :)
  • Fürdőlepedő és kis köntös
  • Textil pelus
  • Pelus és pelenkázó kellékek: alátét, ha idegen helyen vagyunk, popsitörlő, krém, szemetes zacsi - a nagyobb balesetek esetére jól jön :)
  • Sampon, fürdető, fogkefe és fogkrém (aki már használ), testápoló (ha érzékeny a baba bőre)
  • Kis üvegben babamosószer
  • Fertőtlenítő folyadék/sterilizáló – 6 hónap alatt vagy aki még használja
  • Tápszer – az én kisfiam anyatejes, de jöhet bármilyen betegség az anyánál vagy esetleg kevesebb lesz a tej, ezért nem árt, ha van B tervünk
  • Cumisüveg tejnek és víznek
  • Bébiétel – én párat vittem, de főként készítettem neki az ételt
  • Kiskanál, előke
  • Kéztörlő kendő, kézfertőtlenítő
  • Ételkészítés kellékei (ha nincs az apartmanban) – én vittem a botmixert és az ételes kis pohárkáit, dobozait, mert még itthon is külön edényeket használok és külön mosom el őket
  • Bébiétel/cumisüveg melegítő – annak, aki használ
  • Babakocsi, napernyő
  • Néhány játék, de nem érdemes túlzásba vinni, mert úgyis a hétköznapi dolgokkal fog foglalatoskodni

A gyógyszerek külön listát érdemelnek, főleg külföldi nyaralás esetén lehet kritikus jelentősége kisebb korban:

  • Lázmérő
  • Lázcsillapító szer (nekünk a Panadol Baby vagy a Nurofen vált be)
  • Bepanthen v. Neogranormon sebkezelésre, pelenkakiütésre
  • Betadine, sebtapasz
  • Megfázás elleni készítmények (orrspray, mentolos kenőcs köhögésre – pl. Baby Luuf, orrszívó) – a klíma miatt ezzel a lehetőséggel sem árt számolni
  • Homeopátiás szerek – csak annak, aki használ és hisz benne! Én Viburcol kúpot és Chamomillát vittem fogzásra, valamint Coffea Tostát arra az esetre, ha nem akarna éjjel aludni a sok élmény miatti felpörgéstől
  • Fogzásra ínygél – bármikor beindulhat a fogacska
  • D vitamin – ahol még szednie kell
  • Normaflore – hasmenésre, anyának is jól jön
  • Hányás/hasmenés ellen a doki ír fel az általa javasolt készítményből, ezt érdemes egyénileg iratni
  • Fenistil
  • Anyának nurofen vagy rubophen, ha még szoptat, más gyógyszer sajnos nem javasolt
  • Egyéb gyógyszerek, amiket a babának folyamatosan szednie kell orvosi utasításra

Mivel én szeretek biztosra menni és felkészülni mindenre, jó hosszú lett a csomagolnivalók listája. Ennyi minden az én nagy bőröndömbe került, míg én egy aprócska bőröndbe pakoltam, hogy biztosan elférjünk a kocsiban a sok motyóval. Végül indulás előtt még az én iciripiciri bőröndömet is szétkaptam és beköltöztem a kisfiam cuccai mellé. Hiába, a gyermekért mindent. :)

Látogasd meg saját honlapomat: www.gyerekkelavilag.hu

Szólj hozzá